Alla inlägg den 28 september 2009

Av Frejda - 28 september 2009 21:14

  


Nu har jag tröttnat på att se så många äpplen bli förstörda för att jag inte har möjlighet att ta hand om dem, så idag köpte jag mig en råsaftcentrifug. Den invigdes raskt meddelst tre stora morötter (fantastiskt god morotsjuice!) som jag sedan blandade med saft från sex-sju av mina Åkerö-äpplen. Vilken urgod vitaminkick!


Nu ska jag prova andra blandningar. Grannen Thea sa att det godaste hon druckit var råsaft på äpple, gurka och persilja (tror jag det var), så det måste jag ju prova, för allt detta har jag i trädgården. Egen tomatjuice från mina växthustomater - kan det vara något? Grönsaksjuice med tomater, morötter och ... vad mer? Framåt vintern kan det nog vara gott att göra morots- och apelsinjuice.


Disken av alla de tusen delar som råsaftcentrifugen består av klarades av med hjälp av trädgårdsslangen (jag har ju inget rinnande vatten inne) så det gick finfint.


Idag har jag också bidragit till det årliga skördelotteriet på jobbet med en liten skördelåda. I den var det squash, gurka, morötter, rödbetor, lök och äpplen. Jag vann också på en av mina lotter och valde då ett hembakat, vackert focacciabröd med svarta oliver, rosmarin och fetaost. Det har jag brutit bitar av och ätit med tomatsoppa ikväll. Hur gott var inte det! Det måste jag baka själv någon dag.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24 25 26
27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards