Alla inlägg den 19 september 2009

Av Frejda - 19 september 2009 22:24

     


Idag har jag planterat blomlökar. Massor. Och spännande varianter. Nu väntar jag bara på att våren kommer så jag får se hur de ser ut.


Jag har redan mängder med scilla i trädgården och när den blommar är trädgården som ett blått hav. Och så kommer en och annan gul narciss och tulpan. I våras fick jag en röd tulpan. Den var i och för sig praktfull, men jag misstänker att rådjuren knaprade i sig de andra som borde ha varit där.


Det blir väl vårens stora utmaning - att se till att rådjuren inte äter mina nya blommor.


Jag är så spänd på vissa av dem. Ett litet gäng tulpaner ska vara svarta och vita. Och några blå och alldeles fulla med blad - nästan som små pioner. Och så har jag satt en hög bara vita blommor, för det är så fint. De gula narcisserna jag satt ska var lite speciella också - maffigare än de brukar vara. Och i rabatten med kärleksört framför torpet hoppas jag att rosa tulpaner sticker upp sina huvuden i vår. Gräsmattan har också fått lite fler krokusar i blandade färger.


En anledning att vänta på våren under vintermånaderna.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24 25 26
27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards