Alla inlägg under september 2013

Av Frejda - 16 september 2013 20:18

Förra veckan verkade det som om björkarna släppte alla sina löv på en gång. Gräsmattan var helt täckt av gula små löv. Ja, jag överdriver lite, för det finns massor med löv kvar i träden som ska ner på marken. Det är lite för hönsen att sparka i, i alla fall.



Min bergslagskamin ska bli lite fixad. Jag tog bort pannkittet som jag dumt nog försökt sätta runt röret som gick in i väggen. Det slutade med att pannkittet stod ut som en krage runt röret.


Nu är det borta och med det lite av det lösa bruket runt röret.



Nu med nytt bruk runt röret. Jag tog in konsult i form av granne Thea som gjort detta förut på sin egen kamin. Tack för hjälpen!


Nu ska jag elda den här säsongen i kaminen och se om bruket håller. Gör det det så blir det målning nästa år - vitt på spisväggarna och spissvärta på kaminen.

Av Frejda - 8 september 2013 17:43

 

Nu blommar dahliorna för fullt. Den överdådigt vackra, knallröda Barbarossan är redan överblommad, men några finingar kan jag njuta av. Som till exempel dessa ...


       

Gladiolusarna börjar blomma nu också. Här en läcker laxrosa.

En av mina klematis i pergolan.



Och slutligen mina fyra sköningar på promenad i det gröna - Tor, Tora, Tyra och Siv.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards