Alla inlägg den 21 september 2009

Av Frejda - 21 september 2009 22:38

  


Ja, det var väl inte den vackraste av bilder, men detta är tyvärr en nödvändig syn i trädgården just nu. Det börjar bli kallt om nätterna och risken för frost börjar bli överhängande. Jag har därför packat in min pumpautomat i bubbelplast och letar nu som bäst efter något mer att svepa om den - en kappa och halsduk, kanske? ...


Kanske stoppar det upp att vattnet fryser i pumpautomaten några extra dagar.


Jag ska ju bo kvar i torpet till början på november så sista månaden lär jag få packa ihop pumpautomaten och ta in den i värmen. Då blir det lite skralt med vattentillgången. Jag får då fylla min stora vattendunk hos grannarna ett par gånger i veckan, så att jag kan diska, borsta tänderna, tvätta mig och laga mat och allt det där andra som man upptäcker att man använder vatten till.


Med kylan kommer dock också möjligheten att få en anledning att elda i kaminen. Just nu sprakar det gott och värmen sprider sig snabbt. Det är otroligt vad effektiv en bergslagskamin är.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24 25 26
27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards