Alla inlägg den 22 september 2009

Av Frejda - 22 september 2009 22:08

  


Vid ena knuten på ladan växer mängder med snöbärsplantor i ett stort snår. De verkar må väldigt gott där och jag har funderat på att ta ner dem för att föryngra dem och kanske trimma in snöbärssnåren så att de inte tar så mycket plats, för de vill gärna sprida sig.


Någon sa att man kan kapa av dem riktigt lågt och att de kommer igen utan problem. Det ska man tydligen göra på vårvintern, så jag får väl åka ut till torpet framme i februari eller mars och ta fram sekatören.


Just nu tycker jag de är väldigt fina att plocka kvistar av och ta in som bukett med någon av de blommande höstblommorna, höstrudbeckia till exempel. Eller bara för sig själv i en genomskinlig glasvas.


Bären lär ska vara giftiga, så man får hoppas att små barn inte kommer förbi och tycker de ser mumsiga ut. Jag har nog egentligen inte en speciellt barnvänlig trädgård, för här finns annat som man inte bör stoppa i munnen. Gullregnsträdets ärtskidor till exempel. Men jag får väl hålla koll på gästande barn så att de inte stoppar något olämpligt i sig.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24 25 26
27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards