Alla inlägg den 29 september 2009

Av Frejda - 29 september 2009 21:35

  


Som varmgula, fuktiga små karameller hänger de där i mitt växthus. Det blev paprikor till slut på min planta. De är små, de är tunna i skalet och jag har ännu inte provat hur de smakar, men imorgon ska de testas.


Oavsett hur de smakar så är de vackra att se på.


Grannen Bims övervintrade sin paprikaplanta och fick riktigt stora paprikor på den året efter. Jag kanske ska prova samma sak.


Färgen på paprikan - grön, gul eller röd - ska helt enkelt vara olika mognadsgrad på samma frukt. Undrar just om mina skulle bli röda om de fick sitta ett tag till? Men det håller på att bli kallt, även i växthuset, så jag ska nog inte riskera det. Innan man vet ordet av så har de frusit sönder för mig.


Men ännu har jag slanggurka, tomater, cayennepeppar, och så paprikan förstås, i växthuset. Och physalis, men den undrar jag om den hinner bli färdig. De små höljena som ska dölja de goda frukterna är fortfarande gröna och det verkar vara tomt i dem. Men än har jag inte gett upp på den.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24 25 26
27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards