Alla inlägg den 6 september 2009

Av Frejda - 6 september 2009 13:01

Slutfinish i nya köket pågår. Det innebär just nu att jag letar fina smidessaker som kan fylla en funktion och samtidigt vara fina och dekorativa.


Det här är ett nytt fynd: ett vinställ i svart smide med plats för fyra vinflaskor. Nytta med nöje, kan man väl säga. Ett alldeles lagom litet lager att ha och naturligtvis har jag stoppat dit mitt favoritvin: Stellenzicht Pinotage från Sydafrika.


Jag har också köpt tre handsmidda krokar för ruskigt mycket pengar, men så är det när något är gjort för hand. De är i alla fall jättefina och hänger nu uppe och tar hand om mina handdukar i köket. För tillfället är de uppsatta med vanlig skruv, i väntan på att jag ska hitta handsmidda spikar som kanske lite bättre passar dessa krokar.


Jag är inte riktigt säker på vad jag kommer att införskaffa härnäst. Jag tror att jag kommer att se om det är något jag behöver när jag väl hittar det. Och det är ju ingen brådska.


Jag kanske ska ta mig en tur till kompisen Fredrik, som smider på gammalt vikingasätt, utan elektricitet i sin ässja. Han kanske har något användbart på lager.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24 25 26
27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards