Alla inlägg den 9 september 2009

Av Frejda - 9 september 2009 22:12

  


Bland fönstren jag fick från min granne, och som i våras blev ett växthus, fanns också ett lite mindre fönster. Det står numera mitt i odlingen och i det har jag satt pelargoner.


Pelargoner har alltid i mitt huvud varit en "pensionärsblomma", precis som St Paula, och ingenting jag gått och köpt (jag är ju bara 45!). Dessa fick jag gratis - också via en granne - och de behövde bo någonstans, så det fick bli i det lilla fönstret. När jag nu ser dem blomma med kraftiga färger så ser jag ju hur fina de är, och jag har börjat fundera på om jag inte borde utöka min trädgård med lite pelargoner av andra sorter och färger till nästa år.


Jag ska prova på att övervintra dessa. Jag hoppas de klarar samma övervintringsförhållanden som mina dahlior, det vill säga min jordkällare.


När jag googlar på ordet pelargoner får jag 89300 träffar. De första länkarna jag ser verkar vara pelargonentusiasters egna hemsidor och bloggar. Vem vet - jag kanske sällar mig till denna skara redan nästa år.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24 25 26
27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards