Direktlänk till inlägg 12 september 2009

På jakt i odlingen

Av Frejda - 12 september 2009 12:23

  


Lilla Lo på språng och span i odlingen. Undrar just vad hon letar efter för det är nog inte grönsaker ...


Själv ska jag ge mig ut dit alldeles strax och skörda lite potatis, morötter, gul lök, röd lök, persilja, squash, tomater och kanske något mer. Imorgon får jag nämligen besök av en liten familj som jag tycker väldigt mycket om. De ska bjudas på en skördelunch med inslag från odlingen. Det blir nog lite äpplepaj på Åkerö-äpplen också till kaffet. Med vaniljglass. Gott.


Det blir lite att pyssla med idag, men jag hoppas det blir en god liten buffé. En del av det jag ska laga är helt oprövat, så det blir spännande att se vad det smakar om det. Det är så himla kul att få besök. Och det är också så roligt att kunna bjuda på lite egenodlat.

 
 
Ingen bild

Lillsyrran

12 september 2009 20:22

Vad fin hon är, lilla kissen. Jag ser fram emot recepten här på bloggen om det är några bra! ;-D

 
Ingen bild

Frejda

13 september 2009 00:23

Ja, hon är så himla söt. Och pratsam dessutom. Inte en tyst sekund ibland. Jag ska utvärdera de nya recepten noggrant och om de duger så kommer de naturligtvis på bloggen. :-)

 
Ingen bild

Carina

13 september 2009 17:09

Hihi :D Hon är verkligen fokuserad.

 
Ingen bild

Frejda

13 september 2009 19:37

Ja, man kan verkligen undra vem hon spänt ögonen i ... :-)

 
Ingen bild

14 september 2009 11:10

jag ser också fram mot recepten. de var spännande tycker jag
katten är ursöt

Monica

 
Ingen bild

Frejda

14 september 2009 20:47

Monica - jag får smyga in recepten efter hand. Nu finns receptet på skördepajen i kommentarerna till "Rymden anfaller". Den blev god. Kändes rejäl och var enkel att göra och lite spännande brytning med rostade pinjenötter.

Och visst är Lilla Lo väääldigt söt. Jag tror inte hon fattar själv hur söt hon är. Hon är mer en pojk-flicke-katt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frejda - 14 november 2016 18:58


Länge sedan var det. Länge, länge, länge sedan som jag bloggade.   Men det har sin förklaring (om än inte ursäkt). Videon nedan visar vad jag styrt med i odlingen sedan i mars. OK - jag lade ner arbetet i september, men sedan tog det lite tid att...

Av Frejda - 4 mars 2016 16:57


  I år var det lite extra roligt att inventera mina fröer - nu när jag har en så fin låda att lägga dem i.   Jag har en hel del fröer kvar som jag behöver använda innan de blir för gamla. Men som varje år så behöver jag köpa till en del. I å...

Av Frejda - 1 januari 2016 20:49

I mitten på juli hade jag rest ner till västkusten för att hälsa på vänner när jag fick besked från kattvakt Thea att Lilla Lo var väldigt dålig. Jag fick åka hem för att ta farväl av henne. Det var en aggressiv blodcancer som blev hennes bane. Men n...

Av Frejda - 1 januari 2016 20:09

Sommaren 2015 kan knappast skryta med särskilt mycket fint väder, så odlingssäsongen var inte riktigt lika inspirerande i år. I år förlorade jag också mina två äldsta kissar, Mini och Lilla Lo, så det var också en sorgesam vår och sommar på det viset...

Av Frejda - 14 juli 2015 22:07


Älskade Lilla Lo har lämnat mig. Hon var den sista av den lilla trojkan bestående av mamma Skruffa, syster Mini och Lilla Lo själv.   Fjorton år och nästan tre månader fick vi tillsammans och det är nu mycket tomt och tyst. Jag har nog inte tä...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24 25 26
27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards