Alla inlägg den 27 augusti 2011

Av Frejda - 27 augusti 2011 13:02


Jag har ett par tre humleplantor - en ute på portalen mot vägen (ganska liten), en vid mitt gullregnsträd (mycket liten) och så denna vid planket vid dasset. Den mår rätt bra - har fullständigt tagit över en vinbärsbuske som också växer där och sprider sig upp längs med en av stolparna vid planket.


Nu har den också fått fina kottar.



Humlen har en fantastisk förmåga att klättra och kroka sig i varhelst den kan hitta minsta lilla stöd. Det gör att den skapar vackra krokar av sina slingrande tentakler.


Jag hoppas att humlen som jag ska plantera vid den svarta stören (när jag väl får upp den) kommer att växa lika fint och få lika fina kottar. Dem kanske man skulle plocka och lägga i örngottet så att man somnar gott.



Förra året fick jag knappt några äpplen (inte heller krikon), men i år måste vara ett riktigt äppleår.


Dettta är mitt åkeröträd. Det har så mycket äpplen att grenarna inte orkar utan hänger ner över gången ut mot ladan. Då har jag ändå klippt av några grenar. Dags att börja plocka och göra något av alla dessa äpplen. Kanske äpplekakor. Och pressa äpplen i min råsaftcentrifug. Jag kanske skulle lämna in till ett musteri? Det känns så tråkigt att inte ta hand om det som trädgården ger.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards