Alla inlägg den 2 augusti 2011

Av Frejda - 2 augusti 2011 20:57


Idag har jag jobbat hårt.


Först kittade jag kaminen. Inte mycket att se på bild - jag rensade bort allt gammalt kitt och kladdade sedan intensivt med pannkitt tills jag tror att jag täckt in alla håligheter på alla sektioner. Mycket kitt blev det och svart som sotaren blev jag. Sotaren kommer för övrigt på fredag för provtryckning och sotning - därav mina ansträngningar.


Men jag fortsatte också med plattorna framför pergolan. För att göra en lång historia kort: först lade jag markduk på den yta jag grävt upp och täckte den med grus som jag hade liggande.



Sedan hällde jag på sanden jag hämtat och jämnade ut den med kratta och bräda och vattnade sedan på den - försiktigt  - så att sanden skulle packa sig. Och så började jag lägga plattor - ett riktigt pysselarbete, och tungt med alla 63 plattor, en icke-fungerande högerarmbåge, brända fingertoppar på vänsterhanden och en dålig rygg. För att inte tala om det annalkande regnet, men det hann jag precis undvika (kände de första dropparna när jag lade sista plattan).



Och så här fint blev det när jag lagt alla plattor och klippt bort markduken som stack ut utmed kanterna. Nu vill jag inget hellre än att köpa ett fint bord och stolar och ställa upp ett par krukor med fina blommor. Jag är så nöjd.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards