Alla inlägg den 7 augusti 2011

Av Frejda - 7 augusti 2011 12:40


Jag sådde blomman sömntuta på försommaren och de har nu börjat blomma i fina pastelliga färger. Trädgårdens flygfän verkar tycka de är lika fina som jag tycker. Blommorna sluter sig framåt kvällen och "vaknar" sedan upp framåt sen morgon igen - därav namnet.



Min nya klematis verkar trivas, men jag undrar just vad den tycker om det myckna regnandet som kom idag efter många fina dagar. Idag har det regnat sedan tidigt imorse och det verkar inte vilja ge sig. Typiskt när jag har min sista semesterdag och skulle behöva klippa gräset och småfixa. Men det får väl bli någon kväll i veckan.


Igår gjorde jag i alla fall ett försök att göra hallonglass sötad med stevia. Glassmeten smakade lovande - nu väntar jag på det frysta resultatet. Så här gjorde jag:


Vispa 3 äggulor med en knapp halv tesked steviapulver (obs! överdosera inte! Då blir det beskt). Passera en halv liter hallon genom en sil ner i äggsmeten (så att inga kärnor kommer med). Vispa 3 dl grädde och rör ihop med äggsmeten. Rör sedan ner en hackad, 100-grams chokladkaka - 70 % med hallonsmak. Frys in eller kör i glassmaskin, om du har en.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards