Alla inlägg den 1 augusti 2011

Av Frejda - 1 augusti 2011 10:55


Igår öppnade sig skyarna. Ett kort men extremt intensivt regnfall. Jag sökte skydd i min lilla paviljong som inte är regnsäker, men som tur är varade inte skyfallet så länge att det började regna igenom.



Men innan dess så påbörjade jag äntligen plattläggningsprojektet framför pergolan. Jag började med att räkna och mäta.



Sedan grävde jag bort allt gräs. Lite tungt i värmen, men skam den som ger sig.



Till slut var allt gräs borta och jag fick kontrollmäta igen. Lite småfix med kanter är kvar.



Till slut krattade jag igenom ytan. Sedan kom regnet.


Idag ska jag förhoppningsvis fortsätta: se till att nivån blir rätt från ena änden till den andra, lägga på markduk, lägga på sand, packa den och sedan plattor. Det tar nog några dagar. Inte minst med tanke på att jag brände sönder alla fingertoppar på vänster hand på en varm platta igår.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards