Alla inlägg den 3 augusti 2011

Av Frejda - 3 augusti 2011 21:55


Jag kunde inte vänta. Idag for jag iväg och inhandlade ett bord och ett par stolar på rean. Jag tyckte svart skulle passa bra ihop med det faluröda och jag tänker mig att komplettera med ett par stadigare stolar (typ "fåtöljer") i samma stil. De kan matcha den kommande humlestören i svart också.


Bobbinen, som jag haft på framsidan av tomten, fick nu flytta med tillhörande blå kruka till plattorna framför pergolan. Petuniorna hade gjort sitt så jag planterade en knallrosa lyckliga Lotta och lite hängande, dekorativa rankor (vet inte vad de heter) i silvergrått.


Bobbinen och de gamla petuniorna framför torpet ersattes av ett gult bollkryss (bild kommer senare när den blommar mer) i en stadig höganäskruka.



Jag inhandlade också ett par plantor för plantering vid pergolan. Jag ska gräva upp en liten rabatt även på höger sida av pergolan och sätta en fin klematis där. Denna i ljusrosa toner. Jag tänkte även att jag kunde behöva en låg, färgglad blomma så jag köpte den fina perennen på bilden. Har inte riktigt koll på vad den heter, men fin var den.


Fin är också Mini som är vaktpost för de nya blommorna.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards