Alla inlägg den 12 augusti 2011

Av Frejda - 12 augusti 2011 22:47


Nu börjar det kännas som höst i luften. Denna bild tog jag häromdagen för att jag tyckte ovädershimlen var så fin, men den såg bara helt vanlig ut på bilden. I verkligheten var den dramatiskt åskblå med kontrasterande molnformationer i ljusgrått. Ibland är det svårt att fotografera olika blå nyanser så att de görs rättvisa, märker jag.


Det gula gullriset är en förvarning om hösten, de roströda löven i ett av träden likaså. Nu ser man också på björkarna att en del löv börjar gulna. Fallna björklöv brukar vara lite luriga i skogen när man letar efter kantareller. Man luras lätt att tro att det är svamp när man ser dem på håll.



Även kissarna tycker att det behöver kuras ibland. Här en hög med kissar en regnig dag. Kanske tyckte de att det var lite kallt?


Idag är första dagen sedan i våras som jag eldar i min bergslagskamin. Jag tyckte det var kyligt och jag ville dessutom testa pannkittet som jag tätat med. Sotningen gjorde att draget är fantastiskt mycket bättre. Pannkittet lossnar i flagor från kaminen där det är tunt påstruket. Om det är en luftpropp i spisen så ryker det in lite upptill, men det slutar efter en stund när elden kommit igång. Jag få fundera på om jag behöver ta hit någon expert och fixa det där eller om det duger som det är.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards