Alla inlägg den 31 augusti 2011

Av Frejda - 31 augusti 2011 22:09


Nej, förhoppningsvis ingen kalldusch, för denna trädgårdsdusch är soluppvärmd. Och jag tänker mig inte att jag ska duscha ute nu i höst, men jag ska planera plats och lösning för min utomhusduschkabin.


Det blir antagligen ett par längre, grova, tryckimpregnerade, parallella stockar på marken med ett fastskruvat trägolv ā la altan på dem. När det gäller väggar, så blir det nog stolpar på lämpliga ställen med ett duschdraperi, som man kan dra för och ifrån så att solen kommer åt att värma det vattenfyllda svarta röret.


Om jag gör ett avlångt trädäck och skruvar fast duschen i ena kortänden så borde den stå lull och inte välta, hoppas jag. Annars får jag se till att tynga ner trädäcket på något sätt - kanske med några av mina plattor.


Sedan är det bara att fylla röret med vatten via vattenslangen (det finns en koppling längst ner). Efter några timmars sol ska vattnet vara uppvärmt och då kopplar man på vattenslangen igen med kallvatten. Det gör att det blir tryck i röret och vatten kommer ur duschmunstycket. Lagom temperatur ställer man in med blandaren. Jag har ingen aning om detta kommer att fungera bra eller ej, men nu kan jag i alla fall testa.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards