Alla inlägg den 9 augusti 2011

Av Frejda - 9 augusti 2011 20:53


Nu rodnar tomaterna i växthuset. Jag har, i och för sig, haft en liten tomatplanta som gett körsbärstomater ett tag, men nu kommer de stora tomaterna också.


Det är något speciellt med doften och smaken av egna växthustomater. Den får mig alltid att göra minnesresor tillbaka till tiden då morfar levde. Han var en odlare av stora mått och hans tomater gick inte av för hackor. När jag var student så fick jag varje helg en stor påse tomater med mig från honom. Av dem gjorde jag sallad, soppor, egna krossade tomater, tomatsås, eller åt dem bara skivade på smörgås som de var. Och de doftade och smakade ljuvligt.



Nu blommar mina vackra, gula höstrudbeckia. Stjälkarna är så långa och gängliga att de lägger sig för minsta lilla regnskur och idag kom det ett riktigt rejält skyfall, så nu ligger de ner allihop.


Men jag behövde åtminstone inte vattna idag och tur var det att jag klippte gräset igår.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards