Alla inlägg den 14 augusti 2011

Av Frejda - 14 augusti 2011 22:34


Klematisen som jag planterade vid pergolan verkar trivas bra än så länge. Den gamla gav ju upp, men jag misstänker att det beror på att roten låg oskyddad. Det brukar de inte tycka om.


Nu hoppas jag att klematisen börjar växa och klättra ordentligt på pergolan. Jag har ju en på vardera sidan.



Mitt tulpanträd har fått en blommande kompis i form av den första solrosen som vecklat ut sina gula kronblad.


Tulpanträdet verkar inte fatta att det inte befinner sig i zon 1-2, där det egentligen skulle vilja vara. Det har växt en del i sommar och klarade vintern som var. Jag hoppas det fortsätter så, för då kanske jag kan få se det blomma ... om en 20-25 år sådär.



Tills dess så får jag nöja mig med att njuta av formen på det fina bladverket. Så vackra blad.


I helgen har jag slitit med ogräs. All vallört (eller vad den nu heter) runt flaggstången är borttagen. Den kommer med allra största säkerhet igen nästa år. Jag har slagit ogräs med lie i landet (jag kom aldrig så långt att jag odlade där på mer än ett par rader).


Och så har jag dragit bort nässlor igen - en och en - och lagt i en gigantisk hög. Detta och en del av landet är nu täckt av en presenning inför våren. Hoppas att lite rotogräs dör. Det värker i armarna på mig, men det var skönt att få detta gjort.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards