Alla inlägg den 13 augusti 2009

Av Frejda - 13 augusti 2009 17:07

Det bara blev så - att dessa tre rosa och lila blommor hamnade på samma lilla trädgårdsbord, och nu vill jag nästan inte dela på dem. De ser så maffiga ut där de står tillsammans.


Lyckliga Lotta står i förgrunden, Million Bells till vänster och längst bak vet jag faktiskt inte vad blomman heter, men den är fin.


Först trodde jag att Million Bells, som jag fått av min arbetskamrat Eva, var en slags Petunia, eftersom man ska ta hand om den på samma sätt, dvs. ta bort gamla vissnade blommor så att man släpper fram fler nya. Men den tillhör tydligen ett släkte som heter Calibrachoa. Den ska i normala fall ha många, många fler blommor (därav namnet) men den gillar inte regnet direkt.


Lyckliga Lotta, som jag fick av mor och far, är så himla maffig och intensiv i färgen. Den andra blomman, som jag fick från min kusin när jag fyllde år i juni, har inte mått så bra av allt regn under sommaren, men när det så äntligen blev varmt och soligt igen förra veckan vaknade den till liv.


De får nog stå sådär tillsammans ett tag till, innan jag delar på dem.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards