Alla inlägg den 4 augusti 2009

Av Frejda - 4 augusti 2009 20:18

Det är inte många brasor som eldas i bergslagskaminen så här på sommaren, men framåt hösten blir det kyligare i torpet och då är det mysigt att kunna börja elda.


Träden som fälldes i trädgården i lördags är numera färdigklyvna vedträn som nu ska få torka. De blir eldningsbara först nästa år. Jag ska också komplettera med lite pinnved som blev av lövträden som fälldes, men den måste sågas i lagom bitar och jag vet inte än om jag kan få låna någon bra maskin för det eller om jag måste såga dem för hand. Tillsammans blir det nog ett par kubikmeter ved. Inte så dumt.


Nu är allt ris borta. Det ser lite rufsigt ut där den stora granen föll ner över blommorna, men de växer upp igen till nästa år. Granen var 21 meter hög. Nu funderar jag på vad jag ska göra med det numera mycket ljusare hörnet av trädgården. Om många år, när jag har råd, kanske jag kan bygga ett litet lusthus där, men planerna nu är betydligt blygsammare.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards