Alla inlägg den 30 augusti 2009

Av Frejda - 30 augusti 2009 21:40

För några veckor sedan sådde jag en andra omgång dill. Den växer mycket långsammare än den första omgången, så det märks att det blivit kallare. Det har varit väldigt fuktigt i luften och på marken, så dropparna hänger alltsomoftast tunga från blommor och grönsaker. Jag hoppas på varma dagar i september så att det torkar upp lite och det sista växandet får lite kraft.


I helgen har jag plockat bort fiberdukar från pallkragarna. De flesta av dem har varit rätt trasiga efter att det blåst hårt. Det blir nya fiberdukar nästa år. Det har fungerat fantastiskt bra med pallkragar och fiberduk. Inga små otäcka kryp har kommit in och nallat av det jag vill äta, och bladen på grönsakerna har inte perforerats. Det har hållit värmen och släppt igenom fukt.


Jag har också dragit upp stora ogräs som letat sig upp genom halmen - nässlor, tistlar och annat som kräver tjocka handskar. Men nu är det fint igen. Jag ska lägga på den sista halmen från den stora balen så att jorden blir täckt över vintern. Återigen så hoppas jag att inte fröogräs får så mycket fäste då.


När jag rensade ur jordgubbslandet så fanns där faktiskt några ätbara jordgubbar kvar. Små, men söta och goda och bara till mig.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards