Alla inlägg den 10 augusti 2009

Av Frejda - 10 augusti 2009 20:51

Nu börjar höstrudbeckian att blomma. De har inte riktigt slagit ut sina blommor till de stora, guldgula bollar som de har när de blommar fullt ut, men snart ...


Höstrudbeckian kan bli över två meter hög, och det är de även i år, men det myckna regnandet har gjort att de ligger ner och jag hyser inte mycket hopp om att det skulle hjälpa att binda upp dem. Så i år får de blomma i horisontellt läge.


Nu är semestern slut och det är dags att jobba igen. Det gör att jag kanske inte kommer att hinna skriva i min blogg varje dag, som jag gjort under sommaren.


Jag funderar just nu på vad jag måste prioritera i trädgården eftersom det nu är mest helgerna som står till buds för aktiviteter där.


Det som känns mest akut är att skrapa och måla växthuset så att det står emot snön i vinter. Och så skulle jag gärna vilja göra en höstblommande rabatt där den gamla granen stod, men där måste jag få hjälp att bli av med stubben, som är lite väl stor att täcka med jord just nu. Kanske kan jag få hjälp med den till helgen, för det krävs en motorsåg och det har jag inte någon själv.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards