Alla inlägg den 14 augusti 2009

Av Frejda - 14 augusti 2009 22:09

Jag sitter ofta i min soffa i torpet, på tvären, och donar med min bärbara dator. Mitt mobila bredband fungerar tack och lov här, även om det är ruskigt långsamt ibland. När jag då och då tittar upp har jag utsikten man ser på bilden.


Det fina skåpet har jag fått ärva av min farbror Sven-Erik och min faster Lisbeth. Det har jag tyckt så mycket om under alla år, speciellt den ljusgrå färgen, och nu pryder det sin plats i torpet, och ger mig lite extra förvaringsutrymme. Och påminner mig om två väldigt goa människor.


Spegeln som sitter till vänster på väggen har jag fått av mamma. Jag tror den var min morfarsmors en gång i tiden, eller var det mormorsmors? Måste fråga mamma. Den är så himla fin, men behöver renoveras lite grand. Det är en väldigt snäll spegel. Den lägger inte på några kilon. Snarare tvärtom.


Uppe på skåpet står en tekanna som ingick i torpköpet. Vattenkannan och tvättfatet som står intill ingick också och det har jag använt mycket, innan jag köpte min fina "badrumsmöbel". Buketten intill plockade jag häromdagen - lysande blåklint, grässtrån och ax. Det blev vackert, tycker jag. Och till höger står några mässingsljusstakar som jag också ärvt efter Sven-Erik och Lisbeth. Jag älskar att elda ljus.


Jag tycker väldigt mycket om utsikten från min soffa.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards