Alla inlägg den 29 juni 2012

Av Frejda - 29 juni 2012 18:00


Där kom han (hon?) spatserande och visade upp sig, åt en mask i gräsmattan och kollade läget. Det var den här gynnaren som var inne i hönsgården och försåg sig med allsköns mat och som sedan fick en egen bar på baksidan av ladan (som han delar med skatorna).



Jag tror faktiskt att det är en han, för han har varit hos mig i ett par år nu och jag har aldrig sett ungar. Jag försöker tala om för honom att han måste passa sig för vägen och bilarna.



Tor är lite ensam ute i hönsgården och jag oroar mig för att han ska ha tråkigt. Båda hans damer ruvar och kommer bara ut någon kort liten stund för att äta och dricka och sedan går de in igen och värmer äggen.


Freja började, men några dagar efter var tydligen Siv också sugen på kycklingar så hon blev kvar inne i redet. Nu har de flyttat ihop så de ligger väldigt nära varandra. Säkert för att hjälpas åt att hålla värmen.


Jag tror att runt den 17 eller 18 juli borde det vara dags för Frejas kycklingar att börja kläckas, om allt går som det ska. Och några dagar efter är det dags för Sivs. Inga ägg för mig, dessvärre, men de kommer väl så småningom. Och Tor får bli stolt far.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards