Alla inlägg den 1 juni 2012

Av Frejda - 1 juni 2012 21:17


Idag har jag fått hjälp att montera en sänkbar pump i min grävda brunn. Jag är evigt tacksam för hjälpen för jag har någon skum förlamande rädsla för trånga vattenfyllda utrymmen. Att bordet ligger där upp och ner har med det att göra. Jag var så nervös att kissarna skulle gå och ramla ner i vattnet.


Här har betongklumpen, med den fastgjutna rostfria stången som pumpen är monterad på, sänkts ner till botten. Det syns inte så bra på bilden på grund av speglingen i vattenytan, men vattnet var väldigt klart så man såg hela härligheten därnere på botten. Man kan få en aning om hur klart vattnet är om man följer den gula slangen med blicken.


Jag är i alla fall modig och lutar mig över kanten för att ta bilden. Jag syns i vattenspeglingen. :-)



Här är allt klart så här långt. Under det lilla trätaket har jag en strömbrytare där jag kan slå av och på pumpen. Slangen är kopplad till en fördelare där jag med en enkel switch kan byta mellan slangen som går till odlingen och den som jag använder vid stugan, eller båda. Pumpen kommer att få hänga kvar nere i brunnen på vintern.


Så småningom ska elsladden grävas ner i marken och pumpen ska få fin blå färg och så ska det ställas dit en blomma på brunnslocket. Men just nu så njuter jag av tystnaden. Det hörs inte ett pip från pumpen när den jobbar.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards