Alla inlägg den 10 juni 2012

Av Frejda - 10 juni 2012 12:11


Gårdagens impulsinköp hos Tant Grön i Vintrosa lyser upp fint i pergolan. Maffig och färgglad. Det kan man behöva en sådan här regnig helg. Jag hade tänkt klippa gräset idag, men allt är genomblött och det småregnar hela tiden.


Trots blötväder fick jag en hel del fixat i odlingen igår. Jag får väl göra likadant idag - ge mig ut och bli blöt, men fixa väl valda delar.



Igår plockade jag upp min impulsiva "skapelse" från gjutningen av betongklumpen som numera håller fast pumpen nere i brunnen. Jag tog den allra sista slatten grovbetong, ryckte åt mig ett litet rabarberblad, kupade upp en hög jord i potatislandet där jag lade bladet och smetade på betong.


Jag blev lite förvirrad när jag höll på och blev osäker på om bladet var vänt åt rätt håll och om det skulle ligga på en jordhög eller i en grop, så jag höll på och drog fram och tillbaka med det stackars bladet tills jag kom på att jag tänkt rätt från början. Så det är inte så där fint skålformat och inte stort, bara ca 30 cm i diameter, men det blir nog fint som trädgårdsdekoration någonstans.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards