Alla inlägg den 19 juni 2012

Av Frejda - 19 juni 2012 23:18


Jag fyllde år igår och firade födelsedag i lördags. Då fick jag den här fina gerberan av mamma och pappa. Och en knallröd stelton kaffetermos som jag är löjligt glad över. Den ska jag använda när jag bjuder på kaffe i trädgården i sommar.



Något som inte är lika tjusigt är mitt örtland. I höstas grävde jag bort min gigantiska citronmeliss eftersom den tog över allt. Nu, när jag ska göra iordning örtlandet igen, så är större delen av jordytan täckt med små, små citronmelissplantor.


Undrar om det kommer att räcka att raka igenom jorden och rensa bort så mycket jag ser av den där eländiga plantan? Eller om den kommer att ta över allt igen. Jag har salvia (som inte verkar må så bra - den har vita fläckar på alla blad), dragon, timjan och lite annat som väntar på en plats.



Kolla vad som är på gång! Jordgubbarna kommer nu. Ge mig bara lite värme så kan jag mumsa jordgubbar och smultron till frukost igen.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards