Alla inlägg den 23 augusti 2010

Av Frejda - 23 augusti 2010 14:11


Jag tyckte jag tog till i våras när jag grävde upp för min lilla örtagård. Och det såg så litet och tanigt ut när jag hade satt några plantor och frösått en del.


Nu är det fullt! De två örter som fullständigt dominerar är citronmeliss (någon som vet något bra sätt att ta tillvara på den?) och ananassalvian som är hysteriskt stor och bara blir större och större för var dag som går.


Mellan dessa båda giganter satte jag min lilla japanska malört men den måste jag nog flytta ut, för den ser inte dagsljus just nu.


I örtagården finns i alla fall rosmarin, dragon, vanlig timjan, citrontimjan, mejram, oregano, kruspersilja, bladpersilja, ananassalvia, citronmeliss, gräslök och så den japanska malörten. Jag har vanlig malört också, men den står ute i rabatten med blommorna. Och mynta - men den är förvisad till annan plats där den kan sprida ut sig som den vill för den vill ju gärna ta lite plats. Och dillen bor i egen pallkrage. Den har nu utvecklat fina kronor.


Det är så lyxigt att kunna ta en sväng i trädgården och klippa sig lite valfria örter när man behöver.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards