Alla inlägg den 19 augusti 2010

Av Frejda - 19 augusti 2010 13:16


- Det växer toarullar i din pallkrage, ropade min granne Tayeb häromdagen.


Jag undrade vad han menade tills jag kom på att jag stöttat upp mina blivande purjolökar med toarullar som jag samlat från vänner, bekanta, familj och mig själv. Någonstans läste jag att det kan vara ett bra stöd, samtidigt som den vita delen av purjon kan bli lite högre eftersom man skuggar nedre delen av purjon som sticker upp ur jorden. Jag vet inte om det fungerar, men det kan ju knappast göra någon skada.


Jag är lite fascinerad av purjolöken. Det är första gången jag provar och när jag i början på sommaren planterade de sytrådstunna små "grässtråna" kände jag mig skeptisk till att det skulle bli något. En sort hette till och med elefantpurjo och skulle bli väldigt kraftig. Det trodde jag väl inte riktigt på då.


Men nu så har de vuxit till sig och börjar bli tjockare. Även om de inte är i elefantstorlek, så finns det ändå hopp om att få något som går att äta.


Vet någon om man kan förvara purjo på något bra sätt framåt vintern, förutom att frysa in den?



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards