Alla inlägg den 25 augusti 2010

Av Frejda - 25 augusti 2010 18:57


Det skadar inte att se på världen ur nya perspektiv ibland. Utsikten är från marknivå vid dillen. Därifrån ser mitt yttepytte-växthus rätt stort ut. 


Jag drömmer om ett större växthus. Ett riktigt stort och fint i engelsk stil, med murad sockel, högt i tak, onödiga men charmiga dekorationer längs med taknocken och gott om plats inomhus för både växter, mig och stolar och bord.


Plats har jag nog att bygga på, men ett sådant växthus kostar ju lite, och det ingår inte i budgeten just nu. Men drömma kan man ju.


Tillsvidare gör jag det bästa jag kan av det jag har. Det är trångt därinne nu och skulle säkert växa lite bättre om det fanns mer plats, men jag får ändå en lagom strid ström av tomater, chilli och gurka. Paprikan har utvecklat små små frukter, knappt en centimeter stora. Den plantan ska jag ta in inomhus i vinter så får vi se vad som händer.


Jag börjar fundera på vad jag skulle kunna övervintra. Jag ska nog göra ett försök med kronärtskockorna, för jag tror inte de kommer att klara vintern ute, och de kommer nog inte att hinna börja blomma. Jag tänker försöka plantera dem i krukor som jag ska sätta in i jordkällaren. Går det så går det.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards