Alla inlägg den 7 augusti 2010

Av Frejda - 7 augusti 2010 11:48


Jag provar att odla lite majs för första gången. Jag har bara fyra plantor, men går det bra så kanske det kan få bli några fler till nästa år.


Nu börjar majskolvarna utvecklas och de är alldeles långhåriga. Lite hippie-känsla över dem.


En annan nyhet som jag provar i år är kronärtskockor. Jag har ingen aning om om de kommer att hinna bli färdiga i år. Just nu ser de ut som stora tistlar, men utan blommor än så länge. Vi får väl se framåt september hur de ser ut.


Jordärtskockorna däremot verkar lätta. De ser ut som en stor grön buske just nu och det är bara att gräva upp rötter.


Broccolin, som jag också provar för första gången, är det fler än jag som gillar. Bladen är perforerade av någon glad liten insekt så det blir nog ingen broccoli för Frejda ...


Nu får jag snart besök i trädgården och det ska bjudas på marängtårta med hallon och vinbär från egen odling förstås.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards