Alla inlägg den 11 augusti 2010

Av Frejda - 11 augusti 2010 15:15


Jag har fått en ”Beautiful blogger award” från min bloggkompis Martina som har bloggen Mat och Odla. Tack snälla!


Nu är det min tur att skicka den vidare till sju andra bloggar som jag tycker om. Jag läser en massa olika typer av bloggar, mest sådana som handlar om matlagning, trädgård, odling och liknande. Men i listan nedan finns även andra bloggar som jag läser för att jag känner och tycker om dem som skriver.


Mat och Odla: Martinas blogg, förstås, som jag ofta är inne på och hämtar mumsiga recept och läser om hennes odlingseskapader. Kul att jämföra med det jag själv håller på med.


Växthusliv: Linda är full av idéer och prova-på-projekt som hon berättar om på sin blogg. Mycket trädgård och odling. Bilderna är fantastiska!


Inreda ute: Mycket trädgård. Mycket blommor. Fina bilder och en liten webbutik med saker till trädgård och uterum.


Snurra du min värld …: Helga skriver om trädgård, odling och sitt flygande och farande till världens alla hörn. Här kommer världen lite närmare.


Båtliv: Anders är en hängiven båtentusiast som lägger upp fina bilder och berättelser från båtturerna runtom i Sverige, men också nyttiga tips till alla som ”båtar” omkring.


Ateljé Norrgården: Karin bloggar med sin speciella humor som stor ingrediens. Mysigt att läsa och ännu bättre blir det när man vet att Karin bland annat är matambassadör för Närke, tillverkar egen ost på sin gård (www.ostbiten.se) av mjölk från sina fjällkor och stickar kreativa alster från ull som kommer från egna får. Man ska nog läsa bloggen i kombination med hemsidan, för det händer spännande saker på båda.


Chez Helena: Helena bloggar om livet i allmänhet och böcker i synnerhet. Här kan du få tips om böcker du måste läsa. Och kanske om dem du ska undvika …


När man blir nominerad ska man göra följande:


- kopiera in award-bilden i bloggen för att visa att ni fått den

- tacka och länka till den som nominerade en

- nominera sju andra bloggare och länka till dem

- berätta sju intressanta saker om sig själv


Sju intressanta saker … hmmm. Here goes:


1. Jag heter egentligen Carina. Namnet Frejda hör ihop med mitt gamla liv då jag var engagerad i medeltids- och vikingaföreningar.

2. Jag har en vikingaklänning i garderoben som används en gång om året på Tysslingedagen, då Frejda säljer hembakat och marmelad.

3. En av mina drömmar: Skriva en bok. Gärna en om torp, trädgård, odling. Förstås.

4. Jag är beroende av ostbågar. Tyvärr.

5. Jag älskar engelska deckare – både som TV-program och böcker.

6. Jag har ett Cambridge Certificate med betyg A. Lite stolt över det.

7. Mitt torp är det bästa jag köpt. Någonsin. Alla kategorier.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards