Alla inlägg den 30 juni 2010

Av Frejda - 30 juni 2010 22:07


Nu blommar kirskålen. Det är med skräckblandad förtjusning jag ser det, för den är vacker när den blommar men jag vet samtidigt att när blommorna sätter frö så blir det ännu mer av detta kraftväxande ogräs. Men den får väl tuktas på plats där den inte stör alltför mycket.



En tjuvtitt under fiberduken på squashen. Det ser lovande ut. Fruktämnen är på gång och det blommar för fullt.


Idag har jag kittat klart mitt växthus och varit och köpt linoljefärg till det. Det blir grönt - väldigt grönt. En välmenande kund i affären tyckte att jag skulle dämpa färgen så att den inte skulle konkurrera med växterna, men jag tänkte precis tvärtom. Ju grönare, desto bättre. Så nu får vi se hur det blir. Nu längtar jag efter att få börja måla.


Jag hämtade också en annan efterlängtad hjälpreda till trädgård och odling. Den kommer på bild när jag packat upp den.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards