Alla inlägg den 4 juni 2010

Av Frejda - 4 juni 2010 11:15


Gårdagkvällens lilla projekt i odlingen. Den ser inte mycket ut för världen just nu, men min förhoppning är att den fula ankungen ska bli till en svan längre fram i sommar och täckas av blommande, väldoftande luktärter från botten till topp.


Hela tanken med min odling just nu är att den inte får kosta för mycket. Lösningarna ska vara enkla och jag tar så mycket jag kan av det jag redan har, hittar eller får.


Detta var några störar som stod lutade mot ett träd. Dessa band jag ihop och gjorde klätterlinor på för blommorna. Jorden kommer från odlingen (det tog ett tag att gräva igenom den för att bli av med ogräs), gödsel kommer från min jättehög med hästgödsel, fröna har jag fått från grannen Thea och tegelstenarna likaså. De var en gång i tiden den murade delen av hennes bergslagskamin.


Det ska bli ett par till "torn" - ett för humle och ett för slingerkrasse. Jag älskar de färgglada krasseblommorna.


I bakgrunden kan man se tre små fina smidestorn som jag köpte förra året. Där ska det också växa krasse. Förra året kom det så mycket blommor att man inte såg tornen.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards