Alla inlägg den 24 juni 2010

Av Frejda - 24 juni 2010 23:16


En av fiberdukarna på en av pallkragarna hade ett litet hål. Jag stack in kameran där och detta är vad jag såg: min gula lök som växer så det knakar, åtminstone ovan jord.


Jag har ännu inte dragit upp någon lök för att se hur stora de är under jord, och jag ska nog vänta lite. Jag har fortfarande kvar lök från förra årets odling. Röd, i och för sig, men den fungerar ju till allt den med. 


Nu har jag semester i sex veckor. Det ska bli så skönt att få koppla bort jobbet ett tag och bara vara, fixa i trädgården och med mina målnings- och renoveringsprojekt. Jag börjar imorgon med grävning i odlingen för av någon anledning så är jag solokvist för första gången någonsin på en midsommarafton. Men jag ska nog sysselsätta mig och framåt kvällen blir det klassisk midsommarmat - från sill, via grillat till jordgubbar och glass. Trevlig midsommar, allihop!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards