Alla inlägg den 16 juni 2010

Av Frejda - 16 juni 2010 23:24


Jag har varit bortrest några dagar och har inte kunnat göra något med trädgård eller odling. Men de lever båda sitt eget liv, även om jag försummar dem.


I trädgården håller praktfulla pioner på att slå ut. Jag älskar den maffiga, mulliga, generösa blomman. Andra blommor turas också om att gå i blom nu.


I odlingen har de blommor jag grävt ner, och som sett lite ledsna ut ett tag, piggat på sig, slagit rot och rätat på sig. I örtagården blommar gräslöken. Jag ska nog klippa av de blommande stråna och göra en gräslöksbukett.


Och naturligtvis växer ogräset igen, men det kommer att bli lite tid i helgen att gräva mer och täcka fler delar med halm. På grönsaksfronten börjar jag ha kontroll, men jag önskar att jag hade råd med inköp av hortensia, funkia, paradisbuske, något fruktträd, klematis, rosor, fler pioner, mer lavendel ...


Nu är jag i alla fall tillbaka från min lilla utflykt och ska ta hand om trädgård och odling igen. Imorgon kväll blir det hämtning av jordärtskockor hos en god vän och så är det dags för gräsklippning.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards