Alla inlägg den 2 juni 2010

Av Frejda - 2 juni 2010 23:01

  


I mitt hallonland har jag massor med gullvivor som lyst vackert gula ett bra tag nu. Men nu börjar de sjunga på sista versen för i år. Vissa av dem är vackert röda - en röd nyans som är ett mellanting mellan roströd och vinröd. Väldigt vackra.


Nu har jag vatten! Idag hjälpte grannen Thea mig att koppla in pumpautomaten. Man måste vara två för det är lite bökigt att koppla på en bångstyrig brunnsslang på pumpautomaten och man vill ju inte tappa ner slangen i brunnen.


Jag drog också trädgårdsslang hela vägen bort till odlingen så nu kan mina rara och törstiga växter få lite att dricka även när solen gassar. Jag får visserligen bara upp vattnet från brunnen i en vanlig trädgårdsslang, även för hushållsbruk, men det känns ändå lyxigt att slippa hämta hos grannarna.


Torgförsäljarna av blommor har gjort sig en hacka på mig idag. Jag köpte petunior som bland annat planterats i en fin blå kruka som står på en gammal bobin (bild kommer någon annan dag för när jag var klar med allt var det för mörkt för att fotografera). Jag har också lavendel till rabatterna. Örtagården har fått ytterligare tillskott av oregano, rosmarin, timjan, citronmeliss och dragon. Nu ska de små plantorna bara växa till sig.


Och så har jag fått en blomma av min arbetskamrat Margret. Den lär ska se ut som förgätmigej, men mörkare blå. Ska bli spännande att se.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards