Alla inlägg den 5 juni 2010

Av Frejda - 5 juni 2010 20:31


Med små små steg utvecklas nya delen av odlingen. Idag har jag grävt ett litet land för mina sockerärter och "snap peas". Det finns förskräckligt mycket ogräs i marken som jag får köra bort. Det här lilla landet fick jag till och med fylla på med lite extra köpejord.


Klätterställningarna satte jag ihop av pinnar jag hade kvar från förra året. Det ska nog bli lite klättersnören på dem också, men dem behöver jag inte knyta dit förrän plantorna visar sig.


Jag har börjat lägga stenar runt den lilla örtagårdsrabatten. Jag får ta det allteftersom jag hittar stenar i lagom storlek, men det blir fint.


Jag har nu också lagt halm i alla gångar - befintliga och blivande - och där den lilla sittplatsen ska bli så småningom. Jag gillar det gula i halmen. Lite "Yellow brick road" över det. Det gör mig glad.


Det som är kvar att göra nu är att gräva för och bygga "torn" för krasse och för humle. Och så ska jag ta mig an den stora rabatten längst bak. Den är ju grävd, men ska bli av med ogräs och så ska den sås och planteras.

Av Frejda - 5 juni 2010 13:01


Min granne Tayeb kom häromdagen hit med ett vinställ i smide som han frågade om jag ville ha. Självklart ville jag det.


Det kommer inte att stoppas några vinflaskor i det, men om man lägger det ner så passar medelstora blomkrukor perfekt i hålen. Så jag införskaffade raskt en stjärnöga med blå mitt och några vita och lila-vita petunior. Nu ska jag hitta en bra plats för mitt lilla blomsterarrangemang.


Idag skiner solen igen, även om det är lite kallare än tidigare i veckan. Men det är grävväder, så jag ska nu ge mig ut och greppa spade, grep och kratta.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards