Alla inlägg den 12 juni 2010

Av Frejda - 12 juni 2010 20:13


Jag har haft strömproblem. Eller säger man problem med elen?


En kontakt i min jordkällare kortslöt en del av min el - den på dasset, vilket gjorde att fläkten i separett-toaletten inte fungerade och inte heller lampan om jag skulle velat tända den nattetid. Inte heller lampan i jordkällaren fungerade. Med allt annat var det inga problem.


Men nu har min morbror Ubbe, som har en egen fixarfirma som heter Hyr en kille, fixat mina el-problem. Snabbt och säkert. Tack, Ubbe!


Jag har en relativt ren och fin jordkällaren, med vitkalkade väggar och väldigt lite spindlar, vilket en anakrofob som jag uppskattar. Jag vågade mig ner och tog till och med en närbild på en av de små, små spindlarna som fanns därnere och gjorde sitt jobb. I förstoring blev den tyvärr för skräckinjagande för mig ...


Det var fukten i jordkällaren som gjorde att en kontakt kortslöt allt (den uppe till vänster i bild). Jag får vädra ut och kanske ställa in en fläkt ett tag, men jag misstänker att om det kommer en regnperiod så blir det likadant igen.


Men nu flyter jag med strömmen igen.

För att avsluta med något vackert: här poserar en av mina midsommarblomster. Lila och vacker. Den gör mig glad.  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards