Alla inlägg den 27 juni 2010

Av Frejda - 27 juni 2010 23:01


I flera dagar har jag nu njutit av att äta lunch vid min spirea. Där står den lilla trädgårdsgruppen jag ärvde från min farbror Sven-Erik och den står så lämpligt i solljus vid just lunchtid.


Det sjunger verkligen om min spireabuske. Allehanda små varelser - humlor, bin och andra oidentifierade besökare - surrar omkring och hämtar det de behöver från blommorna. Fascinerande. Och gott sällskap.


Nu har vädret varit skamligt bra i flera dagar. Jag njuter i full drag. Var inte alls belåten med att åka in till sta'n för att tvätta idag, men det var fortfarande fint när jag kom hem vid 16-tiden, med en nyinköpt fönsterkitt-tub i högsta hugg (men kittandet tar jag mig an imorgon). Imorgon ska det inhandlas grön färg till växthuset. Äntligen. Det blir nog linoljefärg. Jag har aldrig målat med det, men någon gång ska vara den första. Har hört att den är lite svårarbetad, men den som lever får se.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards