Alla inlägg den 29 juni 2010

Av Frejda - 29 juni 2010 21:35


Idag var en mycket varm dag och jag brände nog armarna lite när jag fixade i odlingen i gassande sol. Det var till största delen ogräsrensning som stod på schemat och här är en del av resultatet: ett renrensat ärtland och örtagård.


Ärterna har nu också fått lite snöre att klättra på och allt har fått vatten.


Jag har planterat lite nya plantor också: lavendel, en silverglänsande marktäckare och citrontimjan. Och så har majsen och kronärtskockorna och en hel del mer land fått halm som täcke. Det kommer att hjälpa till att hålla fukten när det är torrt.


En del av mina fiberdukar över pallkragarna hade blåst sönder så jag bytte ut dem, men fiberduken, som jag fått tag på på Byggmax eftersom det var slut överallt annars, var ganska tjock så jag hoppas den fungerar.


Kvällen avslutades med grillad fläskkarré, färskpotatis som rostats i ugn med örter från odlingen och en mumsig jordgubbs- och avokadosalsa.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards