Alla inlägg den 23 juli 2009

Av Frejda - 23 juli 2009 22:44

Imorgon far jag på en liten tur till västkusten och lämnat därmed odlingen att sköta sig på egen hand några dagar. Thea har lovat att vattna i växthuset, där en formidabel djungel av tomater, gurkor, paprika, chili, physalis, melon och squash nu breder ut sig mer och mer.


Den här bilden togs för några dagar sedan, men jag har sedan dess bundit och stöttat upp plantorna ännu mer. Jag hade nog missbedömt vilket utrymme tomatplantorna skulle ta i ett växthus. Tänkte mig nog en något mindre storlek, som de plantor jag odlade utomhus förra året, men dessa håller nu nästan på att växa genom taket. Men förhoppningsvis blir det också många tomater när de väl börjar mogna.


Om någon till äventyrs inte kommer ihåg hur det såg ut när jag började plantera i växthuset så kan man ta sig en titt på inlägget som heter Planterat från den 25 maj. Det har hänt lite sedan dess ...


Idag packade jag med lite från odlingen som jag ska ta med till mina vänner på västkusten. Det är hur kul som helst att kunna börja skörda egna grönsaker och rotsaker. Och de är mumsiga.


Jag återkommer i mitten på nästa vecka med en rapport om hur odlingen klarat sig på egen hand.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards