Alla inlägg den 18 juli 2009

Av Frejda - 18 juli 2009 23:22

Fredag kväll hade jag en liten matbjudning som tack till alla dem som på något sätt bidragit till att göra verklighet av min odling och växthuset. Jag tog en bild i mörkret på festbordet, men den blev inte så bra.


Som kompensation visar jag istället ett av hallonen i odlingen som nu börja mogna för plockning. De är söta och goda och jag tar ett så fort jag passerar förbi. Jag har också gula hallon. Men de röda är godast. I vinter kommer det att smaka mums med saffranspannacotta och hallon.


Det var tretton gäster som kom och åt lite grillat med färskpotatis, sallad och mumsig sås. Till efterrätt blev det vinbärspaj med kolasås och glass. Vinbären kommer förstås från förra årets skörd i trädgården. Nu är det snart dags att plocka årets.


De har har bidragit med allt från fönster till växthuset, att bygga själva växthuset, plöja och fräsa landet, slå ogräsfältet med lie, halm, grus och tegelstenar till uteplatsen, plantor och mycket annan hjälp. Utan hjälp står man sig slätt. Så tack allihop!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards