Alla inlägg den 15 juli 2009

Av Frejda - 15 juli 2009 13:42

Nu är jag äntligen klar med mitt ångestprojekt - jag har kaklat och fogat färdigt och så här blev det. Det duger för att vara första gången, tycker jag.


De ljusgrå plattorna är köpekakel som jag hittade till nedsatt pris. Mosaiken i mitten är egenhändigt tillverkat kakel, som jag gjorde på keramikkursen i våras. Grå lera med mattsvart glasyr på. Keramikfröken höll på att bli galen på mig när hon skulle bränna alla små platta bitar jag tillverkade. Det är också rätt trixigt att få dem platta. De vill gärna böja upp sig i kanterna när de torkar så de har fått ligga i press väldigt länge.


Eftersom jag kaklat på en murstock som kan bli varm har jag använt Cascos Multifix (eller hette det Multiflex?), som passar till sådana ytor. Kakellimmet innehåller för mycket plaster för att klara av höga temperaturer.


Jag har också börjat med klickgolvet och ska nu fortsätta. Allt sågas för hand för jag tycker maskinerna är lite läbbiga - både cirkelsågen som jag investerade i och sticksågen som jag lånade av grannen.


Och gräset det bara växer ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards