Alla inlägg den 22 juli 2009

Av Frejda - 22 juli 2009 23:21

Nu har jag äntligen satt de rosbuskar som jag fick när jag fyllde år i juni. Två satte jag tidigt. Det var de två klätterrosorna som fick bo vid varsin gavel på ladan - en röd och en rosa-vit.


Rosbuskarna har jag funderat länge på var jag ska plantera, men de har mått ganska bra i sina krukor under tiden, så det har inte gått någon nöd på dem. Nu har de fått varsin plats vid växthuset. Den rosa (skära?) sitter nu vid växthusets högra fronthörn, och den vita sitter en liten bit till vänster om växthuset.


De kallas båda för cottageros och får enkla rosblommor, men de är väldigt vackra. Det kommer att bli fint när de blommar för fullt. För att hjälpa dem på traven i sitt nya hem har de fått rejält med rosjord att växa i och en rejäl dusch med vattenslangen. Hoppas de kommer att trivas.


Nu längtar jag verkligen efter fint väder några dagar så att jag kan skrapa och måla växthuset ordentligt. Jag har ju bara hunnit börja med en av långsidorna. Fint ska det bli när det är klart, med mörkgrön färg på det som idag är spräckligt av gammal röd, flagande färg. Men först överger jag torpet för några dagar vid västkusten.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards