Alla inlägg den 18 juni 2009

Av Frejda - 18 juni 2009 20:40

Det har regnat förfärligt mycket sedan en dryg vecka tillbaka. Alla regntunnor är fulla och odlingen är inte direkt i behov av vattning. Det är bara i växthuset jag får bära in några kannor då och då. Kallt är det också. Jag saknar det varma, soliga vädret som vi hade för ett par helger sedan.


Kissarna längtar nog efter fint väder lika mycket som jag, för de senaste dagarna har de mest kurat ihop sig i en stor kissehög på sängen.


Har vi tur så blir det uppehåll imorgon då det är midsommarafton, men på lördag ska det tydligen regna igen. Det gäller att passa på mellan skurarna.


Idag köpte jag 10 jordgubbsplantor till. Jag ska gräva iordning jorden i den andra pallkragen, så kanske jag kan få mumsa goda bär framöver. Jag har faktiskt ätit en egen jordgubbe redan och ett gigantiskt smultron! Men fåglarna är också intresserade så jag har köpt ett nät idag som jag ska lägga över mina välsmakande bär.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards