Alla inlägg den 15 juni 2009

Av Frejda - 15 juni 2009 20:44

På andra sidan vägen finns ett hav av hundkex. I skymningen lyser de på ett nästan magiskt sätt. De blir fina inslag i alla sommarbuketter man plockar nu och sätter på trädgårdsborden.


I helgen har det inte blivit mycket gjort i trädgården. Dels har vädret varit extremt dåligt de senaste dagarna - regnigt och kallt. Och dels så har jag firat 45-årsdag. De fyrtio gästerna fick bänka sig i kylan under tälttak, men det gick fint med lite varma kläder. Det skulle ha blivit trångt att få plats i stugan med alla.


Jag fick mycket fint i present. Bland annat blommor till trädgården. Jag fick två klätterrosor som ska få bo på ladans gavel, bara jag hittar något som de kan klättra på. Och så fick jag två vanliga rosbuskar, så dem ska jag hitta en plats för. Det känns kul, för rosor saknas helt i min trädgård.


Mor och far bidrog med pengar till en ny bänkspis. Det är välbehövligt för den nuvarande fungerar bara en av plattorna på. Jag fick mycket annat fint och användbart och välljudande och gott och vackert ... Tack allesammans!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards