Alla inlägg den 18 juli 2011

Av Frejda - 18 juli 2011 09:58


Imorgon far jag till västkusten och blir borta från trädgård, odling, torp och kissar i nästan en vecka. Jag kommer tillbaka på måndag, så tills dess tar jag ett litet uppehåll i bloggandet.


Snälla grannen Thea tittar till mina kissar och de kan ju, som sagt, gå och komma som de vill via sin fiffiga kattlucka i ett av fönstren. Så regnar det kan de vara inne och om det är fint väder kan de vara ute och njuta av solen. Jag hoppas de kommer att sakna matte lite grand.


Jag tänkte visa mitt fina gräs som jag satte förra året. Då såg det lite stukat ut efter transport och plantering, men i år växer det fint och rakt och ger en lite annorlunda struktur till rabatten.


Just nu är det inte så mycket som blommar och det som gör det är mest i blå och lila nyanser. Men jag såg att nu kommer vallmon snart med sina röda och lila blommor. Och krassen börjar blomma i rött, gult och orange.



Lammörat är dock pampigt och även om blommorna är små och diskreta så är själva plantan långtifrån det. Den här bestämde sig för att den ville växa i gruset vid växthuset och jag lät den vara. Nu är den gigantisk och verkar må finfint.


Jag har en lika stor i rabatten vid växthuset. Eftersom den dyker upp med små skott här och var har jag delat med mig till släkt och vänner och också satt en i den nya rabatten jag grävde. Förhoppningsvis tar den sig också, även om den nu ser lite hängig ut.


Igår gav mig lillsyrran idéer ... Hon frågade om jag inte skulle ha höns och jag sa att jag inte kan med att ha dem över en sommar och sedan behöva göra mig av med dem. Då erbjöd hon vinterviste bland sina egna höns, så nu har jag fått lite att fundera på till nästa sommar. Jag kanske får bygga reden och en rejäl bur att gå omkring i för dem, som jag också kan öppna och släppa ut dem så de får speta runt i trädgården ... hmmm ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards