Alla inlägg den 3 juli 2011

Av Frejda - 3 juli 2011 10:22


Ja, så här är de förpackade - de små skotten som jag beställde från Odla.nu. De har klarat resan bra, men man ska nog tänka på att inte låta paketet ligga för länge innan man hämtar ut det. Risken är att de torkar, även om plastförpackningarna de ligger i är listigt utformade så att jorden ska hålla sig på plats.


Det är tre sticklingar av varje sort och jag beställde höstanemon Margarete (rosa om jag inte minns fel), julros (vit och vacker), en temynta som heter Squaw och som får röda frissiga blommor och jätteprästkragen Aglaia som bara är för rolig. Den ser helt galen ut - vit och fransig. Jag beställde dessutom höstfloxen Blue Boy eftersom jag tyckte det skulle bli fint med en blå blomma framåt hösten. Och så en vanlig stäppsalvia (Ostfriesland).


Jag fick med två bonuspaket - den ena var en höstanemon av samma sort som jag beställde själv och så en citrontimjan, vilket är toppen för jag behöver fylla på i timjanförrådet.


Nu ska jag gå och släppa ut dem ur plasthusen de bor i.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards