Alla inlägg den 13 juli 2011

Av Frejda - 13 juli 2011 22:38


Idag hade jag besök av två mycket trevliga vänner från Nynäshamn - Carina (som jag lärt känna via bloggen) och hennes man Nisse. Jag fick två jättefina lavendelplantor av dem så de blir ett fint tillskott till min befintliga odling. Lavendel kan man inte få för mycket av. Helst vill jag ha lavendeldelen av rabatten heltäckande - speciellt nu när de blommar som bäst. De doftar ju också fantastiskt.


Vi besökte också diverse "trädgårdsinrättningar" för inspiration idag: handelsträdgården Tant Grön i Vintrosa, trädgårdarna vid Karlslunds herrgård (de har en jättefin köksträdgård där blommor blandas med grönsaksplantor, en bär- och fruktträdgård och en pampig terrassträdgård) och till slut Örebros fina stadspark med stadsträdgårdens alla delar.



Igår plockade jag årets första hallon. Här poserar de från sin allra bästa sida framför en spånskiva som grannen Thea skulle bränna upp och som på vägen fick ett intressant bränt mönster som jag tyckte jag kunde ta hand om ett tag. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med den, men tillsvidare får den stå här och var i trädgården - som en överraskning. Regnar det så regnar det. Håller den så håller den. Jag blir i alla fall glad av den.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards